Kampanj - Två gratismånader och fri upphämtning på utvalda förråd

Vanliga frågor
om Ztorage

Begär offert
Klassad som utmärkt 4.9 av 5
Trustpilot logo Trustpilot logo
Allmänt

Hur fungerar ZTORAGE?

ZTORAGE levererar förvaring som en helhetstjänst istället för att bara sälja ett tomt förråd. Vi hämtar och tar hand om dina saker, och kör dem till våra säkra och varma förvaringsanläggningar. Förvaring som det ska vara - superenkelt, tidseffektivt och prisvärt. Ztorage personal tar bilder på det som ska förvaras, du kan enkelt få ta del av dessa bilder och på så sätt ha koll på vad du förvarar hos Ztorage. Du beställer sedan enkelt hem de prylar du önskar och får dem levererade till din dörr.

Hur stort förråd behöver jag?

Hos Ztorage betalar du endast för det utrymmet dina saker faktiskt utnyttjar. En bra riktlinje är ca 10-12 flyttlådor per kvadratmeter. Gör vårt enkla quiz för att se exakt hur mycket du behöver. Om du är osäker på hur stort förråd du behöver så kan du alltid kontakta oss på kundtjänst så hjälper vi dig.

Var lagras mina saker?

Dina ägodelar förvaras tryggt och säkert i vår toppmoderna förvaringslokal i Kungsängen, precis utanför Stockholm. Självklart uppvärmt, ventilerat och bevakat. Vi förvarar dina saker säkert och noggrant inplastade på lagerpallar vilket både är yt- och kostnadseffektivt. På så sätt kan vi erbjuda mycket bättre priser än traditionell förvaring. Och du slipper betala för luft i ett halvfullt förråd.

Hur har jag tillgång till mina saker under förvaringstiden?

Behöver du något du förvarar beställer du enkelt en hemkörning med bärhjälp online eller via vår kundtjänst. Du slipper bil och släp och får dina saker smidigt direkt till din dörr. Vill du kan du besöka förvaringen själv och hämta och lämna saker under Ztorage öppettider (mån-fre) 07:30-16:00. Kontakta kundtjänst senast en dag innan du planerar att besöka din förvaring.

Jag byter adress under förvaringstiden, går det bra?

Självklart, många av våra kunder använder vår tjänst i samband med flytt. Behöver du något du magasinerar beställer du enkelt en hemkörning med bärhjälp online eller via vår kundtjänst.

Vad är skillnaden mot traditionell magasinering?

Med traditionella magasineringsföretag förväntas kunden göra allt arbete själv. Med ZTORAGE slipper du hyra släpkärra och bära alla föremål fram och tillbaka. Istället kommer vi och hämtar upp dina saker, förvarar dem och kör tillbaka sakerna när du vill.

Vad kan jag förvara?

Med ZTORAGE kan du förvara flyttlådor, möbler och massor av andra föremål. Det kan vara allt från båtdynor till skidutrustning. Kontakta oss via chatt, e-mail eller telefon så får du en prisuppgift på de föremål du vill förvara.

Finns det någon minsta förvaringstid?

Nej. Vi har ingen minsta förvaringstid, däremot erbjuder vi fina rabatter om du binder upp dig på till exempel 6 eller 12 månaders förvaring.

I vilka städer är ZTORAGE tillgängligt?

ZTORAGE fulla tjänst är tillgänglig i Stockholm, Södertälje och Uppsala. I Göteborg och Malmö erbjuder vi förvaring av flyttkartonger. Vi hämtar också upp i stora delar av övriga mälardalen. Kontakta oss för frågor om ditt område.
Pris & betalning

Vad kostar det?

Vi tar bara betalt för den yta du faktiskt använder, så att du slipper betala för lageryta i onödan. Vi erbjuder ett flertal olika prispaket att välja mellan och är du osäker på vilket som passar just dig kan du kontakta oss så hjälper vi dig. Hör av dig till oss om du vill få ett prisförslag!

Vilka kostnader kan tillkomma?

Inga kostnader tillkommer för förvaringen. Ztorage erbjuder en försäkring men den är valfri att teckna. Transportkostnader tillkommer. Kostnaderna varierar beroende på flera faktorer, till exempel hur mycket saker det är, vart sakerna är och hur adressen ser ut. För att få offert på transporten kontakta kundtjänst.

Hur går betalning till?

Ztorage använder sig av Billecta som fakturaleverantör. Betalning kan ske via Swish, månadsfaktura, autogiro eller kortbetalning. Fakturor skickas vi e-post men går också att få direkt i Kivra. Vi tar alltid betalt för minst en månad och alltid hela månader.

Hur uppdaterar jag min betalningsinformation?

Du kan uppdatera din betalningsinformation genom att kontakta oss på support@ztorage.se eller ringa oss på 08-410 718 00. Det går också bra att logga in på “mina sidor” på Billecta och uppdatera informationen där.
Hämtning & leverans

Hur fungerar upphämtning?

Du bokar enkelt tid för upphämtning online eller via vår kundtjänst. Våra erfarna flyttkillar kommer hem till dig och bär hela vägen så du slipper lyfta ett finger. Du betalar endast för den tid vi är på plats. När du sedan behöver en eller flera saker från ditt förråd så bokar du enkelt en hemkörning till din dörr.

Sköter ZTORAGE logistiken?

ZTORAGE sköter transporten med egna fordon och egen personal. I undantagsfall tar vi hjälp av väletablerade partners som har lång erfarenhet av transport.

Hur lång tid tar det att beställa hem mina saker?

Från det att du ringer eller mejlar och beställer din hemleverans är vår målsättning att leverera inom fem arbetsdagar. Vi har högst tryck runt månadsskiftet och rekommenderar då att man ringer in och bokar minst tre veckor innan datumet man önskar få hem sina saker.

Kan jag beställa hem en sak i taget?

Ja, du kan beställa hem en eller flera saker efter behov. Ring eller maila oss för att beställa hem något!

Kan jag ångra en beställning?

Ja, meddela oss minst 2 arbetsdagar före upphämtning eller hemleverans om du ångrat dig.

Måste jag vara på plats vid upphämtningen?

Nej, det går bra att en annan person än du själv tar emot Ztorage personal vid upphämtning.Om inte du eller någon annan kan vara på plats vid upphämtningen kan du lämna föremålen utanför dörren med en signerad fullmakt. För hemleverans gör du på samma sätt så lämnar vi lådorna vid dörren.

Går det att beställa upphämtning och hemleverans på helgdagar?

Nej, vi erbjuder upphämtningar och hemleveranser mellan 08-16, måndag till fredag.

Kan jag få mina saker levererade till en annan adress än ni hämtade på?

Ja absolut. Många av våra kunder flyttar under tiden de är kunder hos oss och vi levererar då istället till den nya adressen. Var då noga med att höra av dig till oss för att uppdatera din adress.
Lådor & packning

Hur packar jag på bästa sätt?

Vid magasinering är det viktigt att man packar sin saker på rätt sätt. Läs vår utförliga packningsguide.

Hur ska jag packa lådorna?

Tänk på att fördela lätta och tunga föremål så att inte vikten överstiger maxgränsen på 20kg per låda. Skydda ömtåliga saker med bubbelplast eller annat packmaterial. Det kan också vara bra att märka ut de lådorna som har extra känsligt innehåll. Packmaterial går att köpa i vår webbplattform. Skaffa konto här.

Hur ska jag packa mina möbler och andra föremål?

Tänk på att skydda känsliga föremål med bubbelplast ellet annat packmaterial. För att undivka t.ex. smuts kan det också vara bra att plasta in så mycket som möjligt. Packmaterial går att köpa i vår webbplattform eller genom att kontakta oss via telefon och mail. Skaffa konto här.
Säkerhet & Försäkring

Hur fungerar försäkring?

Dina ägodelar är alltid försäkrade under hela upphämtningen och transporten om det mot förmodan skulle hända något. Under förvaringstiden är det ditt ansvar som kund att vid behov teckna giltig försäkring för motsvarande värde av dina förvarade föremål. Oftast täcker din hemförsäkring eventuella skador under förvaringen. Vi erbjuder en tilläggsförsäkring via Omocom under förvaringen för 160 kr/månad som täcker enskilda incidenter. Se Omocoms försäkringsvillkor för mer information.

Är det säkert att använda ZTORAGE?

ZTORAGE använder egna fordon och egen personal för att försäkra oss om att vår tjänst håller så hög kvalité som möjligt. Vi använder oss av godkända fordon och säkra lagerlokaler. Fastigheterna är moderna, uppvärmda och bevakade. Endast personal på ZTORAGE har tillgång till våra lager.

Ingår försäkring?

Försäkring ingår under upphämtning och alla övriga transporter. Via vår försäkringspartner Omocom kan alla involverade parter känna sig trygga då det förvarade godset är försäkrat mot skador, stöld och förlust under transporten till och från lagret. Se fullständiga försäkringsvillkor nedan för att se vad denna försäkring inkluderar. För mer information kan man läsa mer om Omocom och deras lösningar på www.omocom.se, slå en signal på 08-520 278 70 eller maila på: hello@omocom.se

Vad händer om något går sönder?

Skulle något hända med det förvarade godset så anmäler ägaren detta genom att fylla i Omocoms skadeformulär: https://external.omocom.se/claimsform. Omocom tar därefter personlig kontakt med er så fort som möjligt för att på bästa sätt lösa situationen och kompensera på bästa sätt. Se fullständiga försäkringsvillkor nedan för att se vad denna försäkring inkluderar.

För mer information kan man läsa mer om Omocom och deras lösningar på www.omocom.se, slå en signal på 08-520 278 70 eller maila på: hello@omocom.se

Webbplattform - Coming soon!

Vad är ZTORAGE webbplattform?

Via ZTORAGE webplattform kan du enkelt hålla full koll på vad det är du förvarar för närvarande samt vilken låda som innehåller vad! Du kan lägga till ett foto och beskrivning till varje föremål och med ett klick beställer du sedan nya upphämtningar eller hemkörning.

Hur skaffar jag ett konto?

Skaffa konto här.

Hur byter jag lösenord?

Tryck på glömt lösenord Skaffa konto här.