Vanliga frågor

Tips och svar från Ztorage-teamet

Beräkna pris08-410 718 00
Vanliga frågor
Tips och svar från Ztorage-teamet
Beräkna prisRing oss08-410 718 00

Vanliga frågor

Tips och svar från Ztorage-teamet

Beräkna pris08-410 718 00
Vanliga frågor
Tips och svar från Ztorage-teamet
Beräkna prisRing oss08-410 718 00

Vanliga frågor

    Allmänt

  • Hur fungerar ZTORAGE?

    ZTORAGE levererar förvaring som en helhetstjänst istället för att bara sälja ett tomt förråd. Vi hämtar och tar hand om dina saker, och kör dem till våra säkra och varma förvaringsanläggningar. Förvaring som det ska vara - superenkelt, tidseffektivt och prisvärt. Via ZTORAGE webplattform kan du sedan enkelt ha full koll på vad det är du förvarar samt vilken låda som innehåller vad! Med ett klick beställer du sedan hem de prylar du önskar och får dem levererade till din dörr. Skaffa konto här.

  • Vad är skillnaden mot traditionell magasinering?

    Med traditionella magasineringsföretag förväntas kunden göra allt arbete själv. Med ZTORAGE slipper du hyra släpkärra och bära alla föremål fram och tillbaka. Istället kommer vi och hämtar upp dina saker, förvarar dem och kör tillbaka sakerna när du vill.

  • Vad kan jag förvara?

    Med ZTORAGE kan du förvara flyttlådor, möbler och massor av andra föremål. Det kan vara allt från båtdynor till skidutrustning. Kontakta oss via chatt, e-mail eller telefon så får du en prisuppgift på de föremål du vill förvara.

  • Kan jag hämta ut mina förvarade föremål själv?

    Av säkerhetsskäl ger vi ingen tillgång till magasinen. Om du vill få hem dina saker så kontaktar du bara oss så kommer vi och levererar dem till din dörr. Kontakta oss i akuta fall.

  • Finns det någon minsta förvaringstid?

    Vi har ingen tidsbegränsning på hur kort eller lång tid du får förvara hos oss, men minsta debiteringstid är alltid minst 3 månader.

  • I vilka städer är ZTORAGE tillgängligt?

    ZTORAGE fulla tjänst är tillgänglig i Stockholm, Södertälje och Uppsala. I Göteborg och Malmö erbjuder vi förvaring av flyttkartonger. Vi hämtar också upp i stora delar av övriga mälardalen. Kontakta oss för frågor om ditt område.

    Pris & betalning

  • Vad kostar det?

    Vi tar bara betalt för den yta du faktiskt använder, så att du slipper betala för lageryta i onödan. Vi erbjuder ett flertal olika prispaket att välja mellan och är du osäker på vilket som passar just dig kan du kontakta oss så hjälper vi dig. Upphämtning kostar 399 kr / 1h efter RUT-avdrag. Vi tar betalt för varje påbörjad halvtimme. Hör av dig till oss om du vill få ett prisförslag!

  • Vilka kostnader kan tillkomma?

    Om bärhjälp behövs för upphämtning ges pris enligt offert. Transportkostnaden för hemleverans är 249kr. Vid frågor angående bärhjälp kontakta kundtjänst.

  • Tillkommer kostnader vid korttidsförvaring?

    Vi tar alltid betalt för minst en månad och alltid hela månader. Vid förvaring under en kortare period än 3 månader tillkommer en transportavgift vid upphämtningen på 1499kr. I övrigt finns ingen uppsägningstid.

  • Hur går betalning till?

    Betalning kan ske via månadsfaktura, autogiro eller kortbetalning. Fakturor skickas vi e-post.

  • Hur uppdaterar jag min betalningsinformation?

    Du kan uppdatera din betalningsinformation genom att kontakta oss på [email protected] eller ringa oss på 08-410 718 00

    Lådor & packning

  • Hur ska jag packa lådorna?

    Tänk på att fördela lätta och tunga föremål så att inte vikten överstiger maxgränsen på 20kg per låda. Skydda ömtåliga saker med bubbelplast eller annat packmaterial. Det kan också vara bra att märka ut de lådorna som har extra känsligt innehåll. Packmaterial går att köpa i vår webbplattform. Skaffa konto här.

  • Hur ska jag packa mina möbler och andra föremål?

    Tänk på att skydda känsliga föremål med bubbelplast ellet annat packmaterial. För att undivka t.ex. smuts kan det också vara bra att plasta in så mycket som möjligt. Packmaterial går att köpa i vår webbplattform eller genom att kontakta oss via telefon och mail. Skaffa konto här.

    Hämtning & leverans

  • Sköter ZTORAGE logistiken?

    ZTORAGE sköter transporten med egna fordon och egen personal. I undantagsfall tar vi hjälp av väletablerade partners som har lång erfarenhet av transport.

  • Hur lång tid tar det att beställa hem mina saker?

    Vår målsättning är att du ska kunna få dina saker inom 48h.

  • Kan jag beställa hem en sak i taget?

    Ja, du kan beställa hem en eller flera saker efter behov. Ring eller maila oss för att beställa hem något!

  • Kan jag ångra en beställning?

    Ja, meddela oss minst 2 dagar före upphämtning eller hemleverans om du ångrat dig.

  • Måste jag vara på plats vid upphämtningen?

    Nej, Om inte du eller någon annan kan vara på plats vid upphämtningen kan du lämna föremålen utanför dörren med en signerad fullmakt. För hemleverans gör du på samma sätt så lämnar vi lådorna vid dörren.

  • Går det att beställa upphämtning och hemleverans på helgdagar?

    Nej, vi erbjuder upphämtningar och hemleveranser mellan 08-16, måndag till fredag.

  • Kan jag få mina saker levererade till en annan adress än ni hämtade på?

    Ja absolut. Många av våra kunder flyttar under tiden de är kunder hos oss och vi levererar då istället till den nya adressen. Var då noga med att höra av dig till oss för att uppdatera din adress.

    Webbplattform

  • Vad är ZTORAGE webbplattform?

    Via ZTORAGE webplattform kan du enkelt hålla full koll på vad det är du förvarar för närvarande samt vilken låda som innehåller vad! Du kan lägga till ett foto och beskrivning till varje föremål och med ett klick beställer du sedan nya upphämtningar eller hemkörning.

  • Hur skaffar jag ett konto?

    Skaffa konto här.

  • Hur byter jag lösenord?

    Tryck på glömt lösenord här.

    Säkerhet & Försäkring

  • Är det säkert att använda ZTORAGE?

    ZTORAGE använder egna fordon och egen personal för att försäkra oss om att vår tjänst håller så hög kvalité som möjligt. Vi använder oss av godkända fordon och säkra lagerlokaler. Endast personal på ZTORAGE har tillgång till våra lager.

  • Ingår försäkring?

    On-demand försäkringar via Omocom För kunder efter 20200206:
    Via vår försäkringspartner Omocom kan alla involverade parter känna sig trygga då det förvarade godset är försäkrat mot skador, stöld och förlust under transporten till och från lagret samt under hela förvaringstiden. Skulle något hända med det förvarade godset så anmäler ägaren detta genom att fylla i Omocoms skadeformulär: https://external.omocom.se/claimsform. Omocom tar därefter personlig kontakt med er så fort som möjligt för att på bästa sätt lösa situationen och kompensera på bästa sätt. Se fullständiga försäkringsvillkor nedan för att se vad denna försäkring inkluderar.
    För mer information kan man läsa mer om Omocom och deras lösningar på www.omocom.se, slå en signal på tele +46(0)8 – 520 278 70 eller maila på: [email protected]

Förvara enkelt och
säkert med Ztorage

  • Upphämtning från din dörr
  • 5-stjärnig service
  • Varma och säkra förråd

Över 1 000 nöjda kunder

UtmärktTrustpilot star Baserat på 113 omdömenTrustpilot logo
Trustpilot star28 jan. 2020

Smart och mycket effektivt!

Det var otroligt smidigt att boka, planera samt att få mina tillhörigheter hämta...

Victor von Arbin-Ljungberg
Trustpilot star18 jan. 2020

Briljant tjänst, kommer tipsa vidare

Briljant tjänst. Fyra stycken starka killar kom punkt och pricka på avtalad tid....

Martin Ekelund
Trustpilot star14 jan. 2020

Ztorage gjorde flytten enkel!

Ztorage gjorde flytten enkel! Vi flyttade ut från en trea med stor hiss och myck...

Axel Havell
Trustpilot star12 jan. 2020

Väldigt nöjd

Väldigt nöjd! Killarna kom på bestämd tid, supersnabb och effektiv lastning av m...

Lisa
Osäker på vad du behöver?
Prata med våra förvaringsexperter
Mån - tors 8.00 - 19.00
Fre 8.00 - 17.00
Sön 11.00 - 15.00