Vanliga frågor
om Ztorage
Begär offert- Allmänt
- Pris & betalning
- Hämtning & leverans
- Lådor & packning
- Säkerhet & Försäkring
- Webbplattform - Coming soon!
Hur fungerar ZTORAGE?
Hur stort förråd behöver jag?
Var lagras mina saker?
Hur har jag tillgång till mina saker under förvaringstiden?
Vad innebär RUT-avdraget för upphämtning, bärhjälp och flyttjänster?
RUT-avdraget gör det möjligt för privatpersoner att få skattereduktion på vissa hushållsnära tjänster, inklusive bärhjälp och flyttjänster. Det innebär att du som kund kan få 50 % avdrag på arbetskostnaden för dessa tjänster. RUT-avdraget gäller för tjänster som att packa, bära, lasta och lossa vid flytt – dock inte för transportkostnader eller material. Ztorage sköter RUT-avdraget själva, du som kund behöver inte göra något.
Du är berättigad RUT-avdrag så länge du betalar skatt i Sverige och har ett svenskt personnummer.
För mer information om hur RUT-avdraget fungerar och vilka tjänster som omfattas, besök gärna Skatteverkets hemsida.
Jag byter adress under förvaringstiden, går det bra?
Vad är skillnaden mot traditionell magasinering?
Vad kan jag förvara?
Finns det någon minsta förvaringstid?
I vilka städer är ZTORAGE tillgängligt?
Vad kostar det?
Vilka kostnader kan tillkomma?
Hur går betalning till?
Hur uppdaterar jag min betalningsinformation?
Hur fungerar upphämtning?
Sköter ZTORAGE logistiken?
Hur lång tid tar det att beställa hem mina saker?
Kan jag beställa hem en sak i taget?
Kan jag ångra en beställning?
Måste jag vara på plats vid upphämtningen?
Går det att beställa upphämtning och hemleverans på helgdagar?
Kan jag få mina saker levererade till en annan adress än ni hämtade på?
Hur packar jag på bästa sätt?
Hur ska jag packa lådorna?
Hur ska jag packa mina möbler och andra föremål?
Hur fungerar försäkring?
Är det säkert att använda ZTORAGE?
Ingår försäkring?
Vad händer om något går sönder?
Skulle något hända med det förvarade godset så anmäler ägaren detta genom att fylla i Omocoms skadeformulär: https://external.omocom.se/claimsform. Omocom tar därefter personlig kontakt med er så fort som möjligt för att på bästa sätt lösa situationen och kompensera på bästa sätt. Se fullständiga försäkringsvillkor nedan för att se vad denna försäkring inkluderar.
För mer information kan man läsa mer om Omocom och deras lösningar på www.omocom.se, slå en signal på 08-520 278 70 eller maila på: hello@omocom.se